Vk 11 vietetään kansainvälistä aivoviikkoa teemalla "Anna aikaa aivoille".
Aivoviikkoa vietetään viidennen kerran 15.-21.3.2010. Aivoviikolla kerrotaan neurotieteen alan tutkimuksista ja siitä miten niiden tuloksia voidaan hyödyntää terveyden edistämisessä. Yksi viikon tavoitteista on erilaisten aivoperäisten sairauksien, niiden hoidon ja kuntoutuksen tunnetuksi tekeminen sekä aivoihin liittyvän terveyden edistäminen.
Lisätietoja aivoviikosta:
www.muistiliitto.fi
www.nv.fi
Tutustu omega-3 rasvahappovalmisteeseemme:
eye q kirunaaliöljyvalmiste aivojen oikean rasvahappotasapainon saavuttamiseen ja ylläpitoon.
eye q on:
• tutkittu
• oikea rasvahapposuhde (sisältää runsaasti EPAa, mutta sen lisäksi myös
riittävästi DHA:ta ja GLA:ta)
• tiivistämätön, luonnollisessa triglyseridimuodossa -> ei kemiallisesti
käsitelty
• puhdas: ei ympäristömyrkkyjä, raskasmetalleja
• ei A- eikä D-vitamiinia -> voidaan käyttää myös yhtaikaa
monivitamiinivalmisteiden kanssa
• sopii kaikille – myös raskauden ja imetyksen aikana
eye q on valmiste, jota käytettiin kaikkien aikojen laajimmassa kouluikäisillä tarkkaavaisuus- ja oppimishäiriöistä kärsivillä lapsilla tehdyssä tutkimuksessa, Durham Trialissa. Lisätietoa tutkimuksesta löytyy osoitteista: www.durhamtrial.org ja www.harmonia.fi
Yhteenveto tutkimuksen tuloksista:
• eye q:ta saaneiden lasten luku- ja kirjoitustaidon taso kohosivat
merkittävästi nopeammin kuin lumevalmistetta saaneiden, eli lapset oppivat
nopeammin
• ADHD-oireet vähenivät eye q:ta saaneilla lapsilla
• Eye q –hoidon tulokset mitattiin standardisoidulla skaalalla ja
havaittiin, että eye q on lähes yhtä tehokas kuin Ritalin, mutta ilman
sivuvaikutuksia.
Tutkimuksia:
Sinn N., Bryan J.: Effect of supplementation with polyunsaturated fatty acids and micronutrients on ADHD-related problems with attention and behaviour. Journal of Developmental & Behavioral Pediatrics, 28(2), pp 82-91(2007).
Portwood M.: The role of dietary fatty acids in children’s behaviour and learning. Nutrition and Health, Vol. 18, 2006, pp 23-247.
Richardson A.J., Montgomery P: ”The Oxford-Durham Study: a Randomized, Controlled Trial of Dietary Supplementation with Fatty Acids in Children with Developmental Coordination Disorders.” Pediatrics, Vol. 115, 5 May 2005, pp 1360-1366.